Atta-Joeri-goes-Maluku.reismee.nl

De laatste ronde, de laatste ronde!!!

dinsdag 20 oktober
De tijd op Ambon is omgevlogen. Morgen gaan we alweer naar Bali toe.
Vanochtend vroeg opgestaan en mijn tas alvast opgeruimd want morgen moeten we heel vroeg op.We gaan ook op familiebezoek en dan wordt het weer een latertje waardoor ik mijn spullen niet op tijd klaar heb morgen.
's Morgens opgehaald door Yuri en met z'n tweetjes op de brommer terwijl Joeri zijn roes uitslaapt.Naar Sibu sibu gegaan, een echte coffeecorner. Leuk om daar te komen want er hingen allemaal posters van bekende Molukkers uit Nederland aan de muur: Massada, Denny L, Simon T, Vengaboys, Carolyn Lilipaly, Ida Pelamonia, en nog veel meer.Joeri gebeld dat hij ook moest komen.
Daarna naar Amplaz gegaan en gewinkeld. Vond ik echt geen ruk aan: alles is fake en je vind er alleen maar nepkleding, nepschoenen en hp-stands. Als het voor mij nix aan is, dan moet het wel heel erg zijn!!!
Ik ben lopend vanaf de Citra (soort V&D maar dan kleiner) teruggegaan, had ik zin in na al dat brommeren en Joeri en Yuri gingen met de betjak. Ik was er bijna eerder dan zij want de betjak moest de berg op en de fietser moest ook lopen. Kun je nagaan hoe weinig ze daar lopen maar toch zijn de meesten daar graatmager.

Joeri en Yuri zijn naar tante Ake gegaan in Kuda Mati en haalden ze me op om naar Karang Panjang te gaan waar we gezamenlijk zouden eten waarna we afscheid van hen zouden nemen. Met het opruimen van mijn tas, heb ik ruimte over gelaten voor de souvenirs maar toen we bij oom Salmon weggingen hebben ze ons 2 dozen(!) met koekjes en snoep meegegeven, gemaakt van sago en palmsuiker. Terug in het hotel (het was inmiddels al 22.15 uur) wachtten oom Yohanis en tante Esther ons op met nog een doos sagokoekjes en snoepjes!! Om 23.10 uur kwamen oom Edy en tante Ake ook naar het hotel en zij brachten sjaals mee voor ons. Nog meer bagage! Alle gekregen cadeautjes bij elkaar wogen wel 10 kilo!! Daar ging de 'Bali-souvenirsruimte'.

Ondertussen had de bapa radja van Manipa Joeri ook al diverse keren ge-smsd maar we hadden echt geen tijd meer over. Uiteindelijk na half 1 naar bed gegaan nadat ik de wekker op half 5 heb gezet....!Hoezo 'je wordt hier geleefd'???!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!