Atta-Joeri-goes-Maluku.reismee.nl

Pintu kota

maandag 19 oktober.
Vanochtend door Ronald Ferdinandus gebeld om af te spreken voor vanavond bij Amplaz. Leuk! Kunnen we ervaringen en tips uitwisselen. Heb in ieder geval al gezegd dat ze het best
's avonds hun zaklamp alleen op hun pad schijnen en niet ernaast, hihihi..!
Joeri heeft voor vandaag een scooter gehuurd van de guesthouse.
Kosten: 30.000 Roepia's voor de hele dag en avond tot 24.00 uur.
Da's wel schrikken in euro's! nog geen 2,50. Heb je net een cappucino voor bij ons.
Was in het begin wel ff wennen voor hem: links rijden, de drukte, geen regels en borden
maar nadat hij door had hoe alles werkte, baalde hij volgens mij dat Yuri heel rustigreed en wilde hij gassen.
Op naar Pintu kota voorbij Latuhalat,(deur van de stad); blijkbaar het meest gefotografeerde plekje van Ambon.Toen we daar na ca. 3 kwartier waren, kon ik het me ook voorstellen. We waren er vroeg en we waren er de enigsten dus lekke tenang (rustig) en sunji (geen/weinig volk).
Helaas volgen er nu geen foto's. Doen we wel op Bali. Het duurt nl. een uur voordat je 2 of 3 foto's hebt geplaatst!!!
Na Pintu Kota naar Lelisa beach gegaan, ligt naast Santai beach. Lekker gezwommen daar,ik alleendus.Yuri kan niet zwemmen en Joeri wil het zoute water niet in. Daar begon het voor het eerst sinds onze vakantie overdag te regenen.
Op de terugweg naar een hotel/cottageverhuur/karaoke/animatie/restaurantgebeuren waar we hebben gegeten. Er komen veel belanda's eten dus vroeg ik om friet met mayo(!) en sate. Smaakte me best! Ook 'klappa muda met es, sirop en susu gedronken. Errug zoet!!
Gisterenavond trouwensnaar KFC gegaan, was rond 21.00 uur en gevraagd om friet met kip. Nog net niet met appelmoes, haha...Ze hadden alleen nog rijst en kip, verder niets! Ik baalde behoorlijk en dat hebben ze dan ook in de gaten gehad!....ben toch echt een aardappeleter.
Vervolgens terug naar kota Ambon en gewinkeld. Daarna terug naar het hotel.
Inmiddels begon het weer te regenen. Toen we naar de spa wilden gaan om ons weer lekker te laten verwennen, kregen we onverwachts bezoekvan oom Salmon en bung Gerson. Dus uitstel (we hadden al gereserveerd) en zijn iets later gegaan. Eenmaal daar werden we pas om half 8 geholpen. Later gebeld naar Ronald.Helaas geen tijd meer om hen te ontmoeten want het regende, Amplaz sloot, en ze warenhet vast zat.Je ziet daar ook alleen maar kleding, schoenen en winkels die mobieltjes verkopen, wordt je hier mee dood gegooid, net zoals ze hier bijna allemaal in vette Toyota's mpv's rijden. Terug naar het hotel dus, eten en vroeg naar bed, ik althans, voor Joeri werd het half 5!!. M.a.w. hij slaapt morgen weer uit en ik ben vanaf 7 uur klaarwakker....!

Corry

Oh wat leuk, al die verhalen van jullie!

Geen foto's van Pintu Kota? Geeft niet hoor, ben er zelf ook geweest, mooi mooi mooi...!

p.s.: dropjes zijn al op, zeker? Hahahaha!

esther

He, Atta en Joeri...

Nog een heel klein weekje en dan is zijn jullie weer bij ons. Dus dubbel genieten de laatste dagen....

Liefs
es