Atta-Joeri-goes-Maluku.reismee.nl

Waai, Tulehu en Natsepa

zondag 18 oktober.
Vandaag met Yuri, Joeri en Marenz (vriend van Yuri) naar Waai gegaan. Daar zijn heel grote
morenen die, als je ze rauwe eieren geeft, naar je toe komen. Erg glibberig hoor!
Joeri en ik hebben ze allebei vastgehouden maar het is niet mijn hobby hoor!
Wel een groot contrast: grote vissen en alen zwemmen daar en ietsje verderop staan ze
zichzelf te wassen, wassen de vrouwen de kleding en zwemmen veel kinderen.
Waai is tijdens de oorlog helemaal afgebrand maar er is intussen gelukkig alweer veel
opgebouwd. Overal zijn ze daar trouwens mee bezig: wegnet wordt verbeterd, scholen worden
herbouwd. In Waai nog gesproken met tante Fien Matakena uit Den Haag. (Conny, ze kent jullie ook)
Na Waai naar Tulehu. Daar zijn warmwaterbronnen en die zijn WARM!!!
In 1 van die bronnen kun je gemakkelijk een eitje koken in no time. Ook daar zijn we in een 'bak mandi' geweest. He was er wel erg druk maar schijnbaar is dat elke zondag zo omdat het water helend werkt. Joeri ging kopje onder, ik alleen met mijn benen.
Daarna op naar Natsepa. Ook daar was het druk maar wij vonden gelukkig een rustig plekje
verderop.
Bij toeval(alweer?)een 'Bambu gila ceremonie' meegemaakt. Is in 8/9 jaar niet vertoond.
Heel bijzonder om mee te maken.De jongens waren echt in trance.
Voor het eerst gezwommen in zee. Voelde wel dat ik bekeken werd want ik was de enigste
(ja, echt waar want ik heb nog om me heen gezocht) in bikini en dan was het nog wel een
tankini!!
De roedjak was daar idd. veel lekkerder dan elders.
Zit nu al meer dan een uur in de 'snelle' warnet en Joeri ergert zich ziek aan het
systeem hier. Ach ja nog een weekje dan is hij alweer aan het werk en dan denkt hij
aan de slakkeverbinding hier en verlangt hij er weer naar...of niet???!!

Ps. Joeri schrikt zich nu rot: er loopt een muis langs hem terwijl hij met Heidi belt hihihi!!!

Reacties

Reacties

Moelia

whuahahaha Joeri is idd een held op sokken wat dat betreft hahaha. Zeg hem maar: Aduh die muis is banger voor jou hoor hahaha


Geniet nog maar van de paar dagen dat jullie daar zijn.

Dikke kus Moeli

inge

Ja, Natsepa staat bekend om die Roedjak.
Zo lekker.... mjammie wordt er gewoon Galojo van. Toen wij net terug kwamen had Naomi ook zo'n zin in die Roedjak net zoals uit 'Natsepa' zei ze tegen mij.
Nou, ik dacht 'ik probeer dat ook' ...haha.
Ik het daarna NOOIT meer geprobeerd. Niets wat daar op lijkt dus!

Ok veel plezier verder!! de groetjes hier van paolo, heidi, bik en alle kids xx

Daan

Heerlijk die roedjak! Wel pittig!!
Jullie genieten er volop van! Super!

To2

Heey Atta en Juri!!

Neem wat roedjak voor ons mee!!!
Denk dat wij hier in NL daar ook allemaal zin in hebben...
Las dat jullie ook naar Waai zijn geweest, (wie niet?...ik dus)heb 't toendertijd bewust overgeslagen en de beklimming van Gunung Nonna ook.
Daar liggen nl. de roots van Joan (Waai en Mahia) en daar wilde ik dus samen met Joan (en nu ook met Alysia) heen. Dus we moeten ook een reis naar Indonesië gaan maken.....2011???

Volg 2 reisverslagen (ook van fam. Ferdinandus) en heb begrepen dat jullie elkaar al hebben ontmoet in Ambon stad..
Blijft toch raar om daar bekenden tegen te komen zover van Nederland...

iig wij genieten mee met jullie!!

Tot het volgende verslag....
selamat To2

ps Trouwens vonden jullie het niet te kort???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!