Atta-Joeri-goes-Maluku.reismee.nl

naar Buru en terug

Gelukkig: een Warnet gevonden met en snelle verbinding maar met weinig licht dus sorry voor de spel/schrijffouten.

Gisteren met de express Bahari 2 naar Buru gevaren. We gingen al om 8 uur het hotel uit om de boot te halen die om 9 uur zou vertrekken en uiteidenlijk vertrok de boot iets voor 10 uur. elastieken tijd!!! 3 1/2 uur op de boot: ging snel! Zijn langs Manipa gekomen en als je bij het einde van Manipa komt, kun je Buru al zien. Vanwege de deining heb ik meerendeels op het dek gestaan terwijl Joeri beneden sliep. Verbaast me niets want hij gaat gemiddeld tussen 2 en 3 uur naar bed en slaapt graag uit terrwijl ik om 7 uur 's morgens al klaarwakker ben.

De afgeladen boot boot meerde aan in Namlea Daar aangekomen werden we opgewacht door Gerson die voor ons een hotel, hotel RARA, had geregeld. Met AC en pot gelukkig! Daar voor het eerst in 1 1/2 week gewone koffie gedonken. Geen senseo maar toch!!

Na ons opgefrist te hebben, gingen we naar een restaurant om vervolgens richting Waipotih te gaan, waar oom Otis en tante Mina Salasiwa vandaan komen. De rit was erg mooi: wuivende palmbomen, witte stranden, kinderen die in de riviertjes aan het spelen waren. Alleen de WEG!!!! De helft van de rit was niet geasfalteerd;m.a.w. een een al krater en gat. En dat berg op berg af. Een klein ritje van 1 1/2 uur..... Daar naar Njong Wim en familie gegaan. Joeri kent hen allemaal omdat hij met hen omging in 2001 tijdens de onlusten. Ze verbleven toen op Ambon in een vluchtelingenkamp.Gepraat en gedronken en foto's gemaakt van iedereen en van de kerk waar Jany gaat trouwen en daana teruggegaan naar Namlea.

Ook op Buru heb ik gespuugd, net als op Manipa. Lekker hoor die autoritjes!!

Nadat ik af werd gezet bij het hotel ging Joeri met Gerson en Yuri naar andere familie van Oom Otis. Had ik echt geen energie meer voor.

bij de weg: in Nederland moet ik echt afkicken!!! Men is hier gewend om standaard kilo's suiker in de thee te doen als je alleen maar een kopje thee wilt drinken. Suikerzakjes kennen ze niet.

Verbaast me niets dat veel mensen hier een slecht gebit hebben.Tandarts hoef je hier ook niet te worden want de mensen kunnen het toch niet betalen.

O ja, wat ook erg grappig is: men heeft geen gordels om in de auto en als op een brommer/odjek zit, moet je overdag een helm op ('s avonds maakt het niet zo uit als je achterop zit) MAAR: de helm hoeft niet vast ?! Safety first???Hahaha....

Amatoooo van Joeri(die hiertegenover met de foto's bezig is) en van moi!

Ps. Heb de mensen hier toch maar weer duidelijk gemaakt dat wij uit Holland niet rijk zijn!!!Hihi

Reacties

Reacties

Moelia

Ohhh ik ben jaloersssssssss

Jullie vaak witte stranden en wuivende palmbomen...Hier is het echt te koud joh.

Enne dat je op het dek van de boot hebt gestaan dat ken ik haha.. Leuk he bootje varen

Groetjes en nog heel veel plezier

thea

hallo beiden wat een belevenis hebben jullie meegemaakt,
het moet wel zo zijn dat jullie overal de juiste mensen hebben ontmoet.ik volg met spanning jullie verhalen.
nu iets over mij operatie is geslaagd heb alleen een beetje last van de wond.ben al 4 kg afgevallen.
gr.thea

anny en tjaka

Hallo vakantie gangers
Wat hebben jullie een mooie vakantie om later om op terug te kijken,dat hebben wij nu ook . Onze tijd op ambon komt weer helemaal terug.Alleen wij hebben een paar vraagjes,en dat is, wij zouden graag een foto van onze neef yuri hebben, hij ging ook met ons mee.Dan nog iets wij wilde yuri en ene Jopie Bakker hij kwam ook uit manipa , yuri weet denk ik wel wie het is hij heeft ons op ambon rond gereden en wilde absoluut nooit wat hebben, wij voelen ons altijd nog schuldig daarom (alleen pakte hij krettek sigaretten aan.Wij willen als jullie het kunnen voorschieten hun ook het zelfde geven als de andere 2 gr an en tjaka

Jeannette

Ha globe trotters,
Heerlijk en het scheelt mij een loopje naar de bieb. Jullie vakantiebelevenissen..het is alsof ik als ware meereis. Had ik jullie getipt vw Henri betreft? Ik weet het niet meer maar ik neem aan dat jullie bij terugkomst in Bali hem weer zien. Doe hem aub de hartelijke groeten (als hij zich ons nog herinnert) Tip..Het Hardrock Hotel/cafe, suru Henri bawa. Wil je strraks nog wat anders van Bali zien en rupia`s voor een ander accomodatie over hebben, ga dan naar Candidasa..verblijf in Pondok Bambu, vraag naar Gerco en noem mijn naam. Nog fijne dagen in Maluku..dagdag.

Angela

Wat een heerlijk reis verslag , lees het met veel plezier je moet voortaan columns gaat tikken in t plaatselijke dorpsblad hier!! ; )
Have fun en groetjes aan joeri.

Liefs Angela

AlJoTo

Heee Atta dan Yuri,

Geweldig al die verhalen van jullie, en ook jullie foto's zijn echt TOP!!
En hoe voel je je daar ATTA??
Ja, Yuri voor jou is het gevoel al bekend toch??

Fijn dat jullie ECHT genieten daar op MALUKU...

tot het volgende verslag
AlJoTo

ps: De Ferdi's vertrekken vandaag naar Ambon!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!