Atta-Joeri-goes-Maluku.reismee.nl

Dag van aankomst Bali

5 oktober om 13.40 aangekomen op Bali.
Nadat we werden uitgezwaaid liepen we direct naar de gate. Daar kregen we te horen dat er een lekkage was met een tankwagen waardoor er een vertraging was van ca. een 45 minuten. Op he vliegveld kennis gemaakt met bung Yunus Souisa, Familie van Nico Souisa, man van Maartje.
Hij ging ook naar Bali en Ambon toe.
Vliegen is wel iets aparts hoor! Een rare wetenschap dat je tussen de wolken bent.
Ik ben niet misselijk geworden gelukkig. Had wel veel buikpijn ter compensatie!!!
Joeri en ik hadden geen tijd om ons te vervelen: we waren te druk bezig uit te vinden hoe de ab werkte van de tv. Ieder had een eigen scherm waarop je wel 20 films kon bekijken, 20 tv series kon zien (Bones!!) en veel kon gamen (Tetris)
Naast ons zat een duitser die regelmatig overal naartoe vliegt voor zijn werk en hij vond dat het goed was in the plane en dat er voldoende beenruimte was. Ik vond dat we 'hutje-mutje zaten m.a.w. NIX gewend!!
Na 3 uur wachtenin Kuala Lumpur, erg schone airport, verder gevlogen in een kleinere vliegtuig met meer beenruimte naar Bali.
1e indruk Bali: lekkere geur (vast van de kretek sigaretten), lekker klimaat, 28 gr. lange rij voor visum!!!Ze rijden hier als gekken op hunscooters.Soms wel met 4 man, vaak met peuters ertussen!!
We werdenop het vliegveldopgewacht door Nyoman, een vriendelijke relaxte medewerker van hotel Pelasa. Hij was ook bereid bung Yunus naar zijn hotel te brengen nadat die tickets had geregeld voor Ambon.
Hotel Pelasa is idd. ergg eenvoudig! Maar gelukkig is er airco. (Op Bali heten veel eerstgeborenenGedé, het 2e kind heet vaak Nyoman, het 3e kind Màdé en het 4e kind Ketut. In Pelasa zijn er 2 medewerkers die Nyoman heten en 3 die Ketut heten!.
To our pleasant surprise stond niet veel later Bung Henri Huliselan bij ons huisje. Hij zou ons rondrijden op Bali.
Met hem zijn we eerst geld gaan wisselen en daarnagaan eten bij Discovery Plaza. Daar orang bangsa (Molukkers) getroffen die ooknaar Ambon gingen.
We treffen het wel: er is een groot muziekfestival op Ambon met veel beroemde artiesten zoals Massada (Alfred, iets voor jou!!) en Monica Akihary. Dus alle hotels daar zijn vol en wij hebben nog geen slaapplaats! Tja, komt wel, berrès.
Daarna terug naar het hotel nadat we naar een internetcafé zijn geweest (waar ik op het toetsenbord in slaap viel) en vervolgens geslapen. We are dead tired!

Selamat tidor dari Joeri dan Atta!

Moelia

Oh leuk te lezen dat je eerste ervaring met vliegen wel goed is verlopen behalve je buikpijn dan.

Leuk al die ervaringen :D

Doe voorzichtig en heel veel plezier nog

lena

Whuhahahaha...echt een Soeroeng/Ramschie/Stam, die schijnen overal te kunnen slapen.....zelfs op een toetsenbord...in een internet Cafe...whuhahaha....

Daan

Fijn te lezen goed aangekomen!
Wat leuk muziekfestival!!
hahaha... snurkie op toetsenbord!